lördag 31 mars 2012

Lördags snöfall

och sol på det. Tror dock inte att det var den sista snön för det var så lite.. Fortfarande fruktansvärt kallt i vinden, så behöver kommer något mera.. Eller???

Jobbat ett dygn nu.. Därför ingen vägning imorse.. Tar det imorgon bitti..

Läste min fina väns blogg och det berörde mig något så mycket.... Hennes dotter hade haft en mardröm så hon fick ta upp henne i famnen och trösta henna och tillslut så somna hon. I famnen, som hon inte gjort på länge.. När min vän sitter där, så börjar hon tänka på alla föräldralösa barn, ex i Afrika, som lever med sina syskon eller kanske inte ens det.
Vem tar upp dem när dem har mardrömmar. Dem borde ha det ganska ofta tänker man... Hon skriver även om det programmet där hon skryter med hur mycket pengar dem har. Dem åker kana i trappan på alla pengar eller badar i dem och liknande... Det är ju fruktansvärt.
Jag blev så glad när hon skrev att hon fick tårar i ögonen när dessa tankar kom. För det bevisar att hon har så mycket kärlek. Att hon bryr sig om andra. Att man kanske inte ska ta allting för givet. Att man inte borde klaga så mycket som man kanske gör (vissa iaf...)
Älskar dig vännen!!

Alltså, det är väldigt lätt att klaga. Har några i min närhet som klagar på ALLT!!! Jag orkar inte bry mig längre om dem. Dem tar för mycket energi. Och självklart, kan man väl få klaga. Men man kan väl göra det på "rätt" saker. Jag klagar också ibland och jag tror man måste göra det för att förstå hur bra man faktiskt har det. Men om man tänker till innan man faktiskt öppnar munnen och säger det högt, och tänker på dem fattiga, dem som lever på bara några kronor om dagen om ens det, på alla föräldralösa i världen, på alla som på något sätt har det mindre bekvämt än oss själva, så tror jag att vi faktiskt kunde uppskatta saker mera. Nu pratar jag även om människor i Sverige. Det finns en baksida. Den finns där, även om man inte ser den.

En sak som jag tänker mycket på. Jag känner att jag hjälper andra människor för att jag har 3 lotter i postkodslotteriet och dem stödjer ju alla dessa organisationer. Vilket är super :)


Men samtidigt känner jag, varför måste man kunna vinna på att hjälpa andra. Varför kan man inte göra det gratis?
Jag har alltid sagt att om jag vinner stort, att minst hälften av pengarna går till forsking (cancer i mitt fall, då det ligger nära mitt hjärta) och även till att hjälpa andra som har det svårt, men varför har vissa så svårt för att ens bry sig.
En person kan inte göra allt, men alla kan göra något. Visst ?



DAGENS UPPLÄGG:

KL: 06 Uppgång

KL: 06.15 Frukost
2 kokta ägg
1 skål med youghurt
1 kopp te

KL: 09 Mellis
oliver
skinka
1 kopp te

KL: 11.30 Lunch
rester ifrån pasta/grönsaksblandningen från igår.....
1 kopp te

Ingen middag...

Resultat:
Ingen träning, bara promenad
Maten är väl bra, den som intogs....


Jaja, nu ska jag hänga tvätt, sätta på en ny maskin, ta ur diskmaskinen, sätt på en ny, rensa ur min garderob, hänga in alla mina nya kläder som jag fortfarande inte fått in än, damma, dammsuga, plocka och rensa, får nog kanske skura badrummet också när jag ändå håller på... Annars lär det inte bli gjort..

Ha en fin lördag och ge alla en extra tanke när vi TILLSAMMANS släcker 20.30. För det gör ni väl?
EARTH HOUR!!!!

Love//Anna

1 kommentar:

  1. Hej. Jag har en liten slant över, och skulle vilja hitta någon organisation som hjälper människor ideellt här i alingsås. Känner du till någon sån? Vill inte ge pengar till någon som man inte vet att pengarna hamnar hos rätt människor, har ju hört tex att en högt uppsatt chef på rädda barnen förskingrat 6 miljoner från kassan...

    SvaraRadera