fredag 23 mars 2012

Det är dags för fredagsmys....

Oj, det var länge sedan jag hade fredagsmys... Vet inte riktigt vad man ska ha på myset + att jag nästan alltid går och lägger mig super tidigt, eftersom jag oftast är trött då jag gått upp tidigt... Så ja.. Vad har man på fredagsmyset?

Jag hoppas att ni inte säger att ni vräker i er godis, chocklad, chips och söta drycker både fredag och lördag. Någon måtta får det väl vara.. Och man behöver inte vräka. Eller köpa dem största påsarna... Det gjorde jag alltid förut.
På ÖB har dem super size påsar, det tyckte jag va grymt bra, eftersom jag älskar, älskar, älskar ostbågar.. (vet dock inte nu hur jag skulle tycka om dem, har ju varit utan dem i ganska lång tid nu) men för mig nu, om jag är sugen på nånting sådant, så köper jag en minipåse, vad kan det vara 35 g va? Och det är perfekt lagom... Jag har ju fortfarande inte gjort det på ett tag, men det var verkligen det som behövdes. Så jäkla skönt att slippa allt sockersug måste jag säga.

Idag har jag varit på min ansiktsbehandling.. Gudomligt skönt var det... Bokade in mig på en ny om 6 veckor... Så skönt var det. Härligt att få ligga och blunda i 70 min medans någon masserar och grejar..  Så avslappnande.

Träffade min fina N&S efteråt. En promenad och en lunch på stan, sittandes på torgettrappan i underbara solskenet. Härligt.

DAGENS UPPLÄGG:

Kl. 05 Uppgång. Och ut på minirunda

KL: 06 Frukost
1 omelett på 2 ägg, med skinka och ost + kryddor
1 kopp te

KL: 13.30 Lunch
1 kycklingsallad med fetaost och vitlöksdressing

KL: 17 Middag
Rester ifrån tacogratängen

KL: 19.30 Kvällis
1 liten kopp youghurt
2 skedar jordnötssmör (ljuvligt...)
1 kopp te

Resultat:
Känner av träningsvärken ordentligt idag. Tog en lugn runda, lite längre och mer spring. Ska försöka komma tillbaka till mina 50 min rundor... Saknar dem. Borde vara lättare nu när jag går upp en timme senare...
Maten har varit väldigt bra faktiskt.. Kvällis tog jag bara för att jag har varit sugen på jordnötssmör sedan jag såg det på fitnessguru, men glömt av det varje gång jag varit och handlat.. Och sen youghurten för att jag testade att köpa en ny sort idag och va ju tvungen att pröva lite.. Gott var det.

Imorgon är det först vägning. Jag hoppas på ca 2 kg, för då har jag nått mitt första delmål och då skulle det kännas mycket lättare och roligare att få fira och unna mig lite popcorn och vin på kvällskvisten. Så allesammans, jag hoppas att ni håller era tummar att så är fallet.
Sen på kvällen iaf, då är det dags för partyparty! Ska bli så jäkla roligt... Längtar som tusan!!! 
Så blir ett tidigt inlägg imorgon...

Nu ska här slappas i soffan lite innan ögonen går i kors. Ha en mysig fredag och var rädda om varandra!

Love//Anna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar