fredag 9 mars 2012

Hemska...

... saker händer hela tiden. Jo jag vet. Men inatt i våran lilla stad så hände det ännu värre.. Det var ett knivmord inte långt ifrån oss...  Så jäkla hemskt. En 25-åring blev mördad! Jag kan bara inte sluta tänka på det. Jag känner många som känner honom och jag har sett hans familj och nära och kära hela dagen när dem har vallfärdat hem till hans föräldrar. Det som är så mysigt med turkar (och ja, jag får säga så, det säger min kompis Z) det är att dem ser till att ingenting ska fattas. Att dem inte ska behöva tänka och sakna någonting som behövs i hemmet. Dem kom med flera Willys påsar, en kom med en gryta och en kom med en bal toapapper. Känner ni kärleken då eller? Det gör jag. Dem bryr sig... Hemskt är det som har hänt.
När hemska saker händer då börjar min hjärna gå på högvarv. Jag får så mycket känslor och tankar och lider verkligen med alla som det involverar. Jag är en sådan jäkla lipsill, så det finns inte. Men det bubblar upp så mycket. Hur kan en människa ha så mycket hat till en annan eller bara börja bråka med någon och tillslut dra kniv. Jag förstår det bara inte. Man borde ju fatta att nånting händer om man tar fram en kniv. Och vem bestämmer att man får skada någon annan? Att man har rätt att ta någon annan liv. Det är fruktansvärt! Ska man alltid vara beredd på att detta kan vara den sista dagen man lever? Att veta innan man går hemifrån på morgonen, att man aldrig mera kommer tillbaka. Att hinna säga till alla hur mycket man tycker om dem innan det är försent.
Ja, vad ska man säga....

Jag tror att min kropp på något sätt kände på sig att nånting var fel och gjorde så att mitt ben krampade så att jag inte skulle ge mig ut på min morgonrunda! Men sen blev det inte av att jag gjorde det senare på dagen heller.  Kan vara därför jag är sugen på allting och humöret är kasst! Men mycket kan också vara, att man blir så uppmärksam på livet när något sådant här händer och att man inte riktigt fungerar normalt...

Blev iaf super sugen på allting nu på kvällen, så åkte till Maxi och köpte LCHF-glass. Fanns i 3 smaker. Vanilj, chocklad och smörkola. Gissa vilka jag tog? Yes, dem 2 sista.. Vem vill ha vanilj när det finns chocklad och kola liksom... Chockladen hade en väldigt strark chockladsmak, så man fick verkligen smaken. Det var gött. Men smörkolan, oj vilken dröm!!!! Såååå jäkla god. Så jag och H åt upp hela.. Ja, ni läste rätt. Träffade jobbet på väg hem, så fick ju allt dela med mig utav glassen för lite umgänge och tjöt. Så vad brukar ni göra på en fredagskväll? Jag går till jobbet och sätter mig :)


KL: 03 Vakna utav att det krampa i mitt ben. Går ju inte att slappna av efter det.
Så gick upp och la mig i soffan istället. Sov några timmar till iaf

KL: 06 Frukost
1 kopp te
1 äpple
1 banan

KL: 9.30 Frukost nr 2
1 grapefrukt
1 kopp te

KL: 11 Lunch
1 smoothie

KL: 16 Middag
Ryggbiff med haricoverts och grönpepparsås

KL: 19 Kvällis
Glass a la LCHF
Chocklad

KL: 21 Kvällis nr 2
1 kopp te

Resultat:
Ingen träning på morgonen på grund utav krampen. Tänkte att jag tar en förmiddagspromenad istället. Men det blev aldrig av. Det hade ju hänt för mycket inatt. Tog en promenad till Ica och slängd skräp och handlade till middagen.
Maten är väl så där... Jobbigt just nu. Har ju mens och är väldigt labil i kroppen. Har varit jättesugen på allting idag och humöret är dåååligt... Uscha mig, men snart är det väl över..!

Nu ska jag sova iaf.. Tidig kväll även om det är fredag. Vad spelar veckodagarna för roll egentligen??
Vägning imorgon iaf, ska bli spännande....

Var rädda om varandra! Ta vara på varandra! Var där för varandra!

Love//Anna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar