torsdag 8 mars 2012

En icke

så händelserik dag idag...

Vaknade tidigt som vanligt.. Vid 11-tiden bestämde jag mig för att äntligen gå till Lidl som hade billiga regnstövletter. Så tog på mig ryggsäcken, så jag skulle slippa bära nånting i händerna. Jag avskyr det. Och så började jag vandra bortåt. Jag träffade grannhuset som jag hade sällskap med en sväng, roligt :)
Väl på lidl så hittade jag stövletterna och även billiga leggins. Köpte 5 par :)
Tänkte också på min nya fina "frukt" skål/korg som kom igår och kände att jag ville fylla den. Så här blev det.
Den är grymt mycket snyggare i verkligheten. Bilden gör den verkligen inte rättvis, tyvärr!

Leggins fanns ju också..


Och dem snygga silverglans lyktorna. Är ju två stycken egentligen. Ska ta kort när dem är tända också så ska ni få se :)

Tyvärr blev ju ryggsäcken alldeles full, jag fick plats med allt, men tung som satan, så ett riktigt träningspass på hemvägen blev det ju. Skönt att jag slapp bära i händerna iaf.
Väl hemma så stod jag länge och väl och funderade på ifall jag skulle skotta infarten. Det var ju ganska blött och skulle troligen smälta bort inom bara några timmar. Men så tänkte jag att om jag inte gör det, så kommer grannen att göra det och jag får dåligt samvete eftersom jag ändå hade tänkt på det. Så fram med skyffeln och börja skotta. Det blev mig också ett litet träningspass. Skönt att känna att man gör lite nytta samtidigt som man själv faktiskt får något för det, speciellt eftersom det inte går att träna så mycket med min nuvarande träningsvärk.

Efter lunch blev det att gå till jobbet, inget bad idag heller tyvärr, men en skön promenad och hälsa på gamla grannen(mysigt) och en sväng till apoteket så var väl den dagen också till ända.



Kl: 04 Uppgång. Ut på en ca 30 min promenad i lungt tempo.

Kl: 05 Frukost
1 kopp te

KL: 10 Frukost nr 2
1 smoothie

KL: 13 Lunch
Hemmagjorda köttbullar i gräddsås och kokt brysselkål (gårdagens.)

KL: 19 Middag/Kvällis
1 smoothie

Resultat:
Gött att komma ut även om det inte är hela rundan. Bra mat. Konstigt att jag har börjat äta oftare tycker jag.. Vet inte riktigt vad jag tycker om det, men har haft svårt med frukost det senaste. Tror det beror på mensvärken. Gött med en kopp te för att lindra.

Imorgon är jag ledig igen. Skönt. Får se vad dagen har att erbjuda. Ska iaf gå iväg med våran "två meter höga" soppsortering, som står och tar plats i hallen. Kan ju vara lite skönt att få bort det. Annars får vi se vad som händer!

Nu ska jag faktiskt läsa lite i min Katrin bok. Har ju saknat den som sjutton så nu är det äntligen dags! Sussa gott!

Var rädda om er!

Love/Anna

1 kommentar: