söndag 4 mars 2012

Blåbärstider..

och Vasaloppstider. Ett stort Grattis till Jörgen Brink och hans 3 seger i rad och dessutom med ny rekordtid!

För exakt ett års sedan så var jag på Vasaloppsspinninig på Hälsostudion. Grymt var det. Vi gick i mål på 3.51 (tror jag) och så taggad som man blev av att köra den på riktigt.. Satt ju ändå på cykel i nästan 4 timmar och kolla på en STOR-bildstv, så man befann ju sig typ där :) Så bestämde mig för att köra det 2012, som iår. Men jag var inne och kollade priser och vart lite bekymrad och avvaktade. Sen glömdes det bort totalt... Tills idag, när jag fick se det igen. Ser det inte fantastiskt ut? :) Nu jäklar ska jag göra det nästa år. Vilka ska med? N, vad säger du ?

Söndagen är äntligen till ända och jag är trött. Glad för att snart kunna gå och lägga mig.
Dagen har varit bestående utav jobb.

Imorgon, efter min morgonbredvidgång med fina H, så ska jag skaffa ett Friskis&Svettis-kort. Dem har ett spinningpass redan på kvällen som jag gärna vill gå på, men det återstår att se imorgon när jag skriver nästa inlägg..

Mål? Vart försvann alla mina mål som jag hade för livet? Vart tog dem vägen? Vad har ni för mål? Ni får gärna dela med er. Behöver få lite nya inspiration känner jag...

KL: 05.45 Uppgång.

KL: 06.10 Frukost
Youghurt med hemmagjord musli
1 grapefrukt
2 koppar te

KL: 10 Lunch (mest för att jag var uttråkad)
Rester ifrån zuccinigratängen
1 celcius

PROMENAD

KL: 15 Middag
Rester ifrån zuccinigratängen

KL: 18.15 Kvällis
Räkor doppade i chilisås (ÄNTLIGEN)

Resultat:
Vilodag om man inte räknar promenaden då. Skulle tagit en på kvällen också, men jag kände verkligen att jag inte orkade. Och en är väl bättre än ingen.
Inte så bra mat dag eftersom jag åt min lunch på jobbet för tidigt för att jag var uttråkad/rastlös. Så vart ju super hungrig till 15 därav en liten matlåda och sen var jag ju tvungen att äta upp räkorna som jag tog upp i fredags.

Imorgon blir det upp tidigt och ut på min runda. Härligt!! Jag längtar verkligen. Känner mig deppig och nere. Vet inte om det beror på att jag inte tränat och fått mina endorfiner eller vad det är..

Så nu ska jag gå och lägga mig , och som svar på frågan om när jag går och lägger mig. Mellan ca 20-22. Kommer bli jobbigt på tisdagar hädan efter när Desperate Housewifes börjar igen, men jag får väl bli en sådan som kollar in alla repriser på söndagar. Kan vara rätt gott det också :)

Ha en go kväll!

Love//Anna

5 kommentarer:

  1. Hejsan! Mina mål i livet är utbildning, ett givande och utvecklande arbete, familj (och barn), hus på landet, mycket resor och att släppa alla krav o ideal och istället leva precis som man själv vill! Njuta mer för dagen! Vad har du själv för mål? :)

    SvaraRadera
  2. Hej, och tack!
    Jo Jörgen Brink bör man respektera. Riktigt grymt jobbat. Ganska komiskt att dom var 4 st på samma sekund, efter 9 mils jävla skidåkning. Haha.

    Jag har faktiskt tänkt åka Vasaloppet nästa år. Men mer som en kul grej. Tjejvasan är mitt stora mål, så det blir en hel del rullskidor i sommar =))

    SvaraRadera
  3. Och ja, jag bor i Göteborg xD

    SvaraRadera
  4. Nina- Siris morsa5 mars 2012 kl. 12:34

    Nä men fina söta..inte va deppig och nere! Min glada anna ju! :( Men tror du behöver träna, då mår man ju så himla himla bra:) Tror jag ska träna lite idag...lite lätt..träna bort den sista tallen i näsan:) Kramar din Nina!

    SvaraRadera
  5. Vad jag har för mål i livet... att vara lycklig! Att göra gott. Att låta kärleken vinna i de beslut jag tar.

    Sedan har jag en massa små delmål som är lite mer precisa. Som att jag vill kamma hem ett visst jobb i år. Springa milen på under 50 min. Titta mig själv i spegeln och tycka att jag e grymt snygg. Gå ner 4kg innan mitt bröllop. Starta ett kvinnligt nätverk. Bli mamma en dag.... My list is endless :-)

    SvaraRadera