onsdag 7 mars 2012

Känns som..

tisdag idag, hela dagen har jag tagit fel... Sjukt jobbigt...

Tjo flöjt allesammans! Hoppas allting är bra med er. Slapp dag idag. Go träningsvärk, gött!! Fixat och trixat här hemma. Plockat och grejat med mina blommor. Städat och plockat undan. Tjötat lite med mina nära och kära.
Fått besök utav C och även utav A. Dem kom för att hämta sina Partylite produkter. C lämnade även mina tupperware saker som jag glömde ta kort på, dem kommer imorgon (finns tillräckligt med kort här idag :) )
La äntligen beställningen ifrån Stadium idag! Så nu jäklar kommer det lite träningskläder hem till mig. Ett ordentligt regnställ beställde jag också. Det är alltid bra att ha. Saknar det alltid när det börjar regna, och så var det till ett bra pris nu också, så varför inte passa på.

Fina H har varit på behandling idag. För ansiktet. Blev grymt sugen på det också, så får nog bli en liten sådan snart!! Sjukt avis är jag iaf!!

Vart på jobbet en sväng har jag också hunnit. Roligt!! Men jäklar vad fort tiden bara flyger iväg. Det är väl bra att det känns så iof :)

Jag fick hem Partylite-produkterna igår. Alltid lika roligt! Och jag beställde ju en hemlig låda, där innehållet var hemligt. Här kommer det jag fick :)








KL. 04 Uppgång och ut på en liten runda. Den tog bara 20 min.

KL: 05 Frukost
1 kopp te

KL: 08 Frukost nr 2
Smoothie

KL: 12 Lunch
Rester ifrån zuccinigratängen

KL: 17 Mellanmål/lättmiddag
Keso-mellanmål
2 skinkrullader
Fin-oliver
Te

KL: 19.30 Dagens Middag/ Kvällis (var tvungen att ta ett litet smakprov)
Egengjorda köttbullar i gräddsås och kokt brysselkål.




Resultat:
Trots den jävulusiska träningsvärken, så är jag ju van att gå upp kl 4, så varför ändra på det. Tog en kort promenad, alltid skönt att komma ut så tidigt och gick i ca 20 min bara. Men en skön uppvärmning!
Maten har varit mycket bra. Trots fler måltider. Men lite vid varje gång... Det har funkat!


Mitt soffbord :)


RECEPT:
lchf-pannkakor. 1 port ca.
2 ägg
1/2 dl grädde
1/2 dl mjölk
1 mks fiberhusk
salt, smör

Vispa äggen, häll ner halva mjölken, halva grädden, salt (socker/sukrin) och fiberhusk och rör om.
Låt stå en stund och svälla.
Tillsätt resten utav vätskan. Känns det för tjockt, tillsätt mer mjölk eller grädde till önskad smet. Smält lite smör och häll ner. Börja stek.
Jag hade lite, lite sukrin på mina och N hade mitt hemmagjorda vaniljsocker. Gott!

Köttbullar i gräddsås.
Nötfärs eller vilken färs du väljer att ha
riven lök
riven vitlök
rosmarin stött med havssalt
olivtapenad (kan uteslutas)
1 ägg
Blanda allting, lite kletigt blir det, men hellre det än för torrt.
Stek i smör till önskad färg, häll på grädde och låt koka ca 5 min. Häll ner lite soja.
Servera med kokt brysselkål eller valfritt tillbehör. Gott!!

Vaniljsocker.
Strösocker ca 1 liter
1-2 vaniljstänger

Häll sockret i en mixer/blender(matberedare funkar, men blir inte lika bra resultat)
Skrapa ur fröna ur stängerna. Rör ner i sockret. Släng ner resten utav stängerna och börja mixa!
Mixa lite i taget. Häll ut genom en sil så du fångar upp vaniljstången och häll ner bitarna igen. Håll på tills du inte orkar längre. Varning: Det yr.......!


Dags att nana snart... Ska lägga mig och planera lite kost. Jag älskar att kolla i kokböcker när jag ligger i sängen.. Är det inte för härligt... :)

Ge någon ditt leende och var tacksam för det du har!

Love//Anna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar