söndag 1 april 2012

Oh happy day...



Yes it is.. Fast halsen gör grymt ont, men är nog bara bra att jag blir lite sjuk nu. Har ju klarat mig så länge. Men ska iaf hålla den i shack tillsammans med MASSOR utav te med citron och ingefärsbitar. C-vitamin here you come :)

Jag mår faktiskt väldigt bra idag om man bortser ifrån halsen, men det är ju bara en liten del. Solen skiner, det blåser nästan ingenting och det är helt ljuvligt ute.
Gick upp tidigt imorse, även om jag egentligen visste att det inte skulle bli någon träning. Men varför ska jag sova bort denna underbara dag. Nä, bättre att vakna tidigt!
Ställde mig iaf på vågen, och......... hade gått ner 0,7 kg. GRYMT!!

Nu bakas det sådant här gottit


Hur gick det för alla igår kväll under eart hour? Vilka släckte och vad gjorde ni under tiden? Jag kan faktiskt tycka så här. Om man vanligtvis alltid har nästan allting igång, så bidrar man ju om man under denna timmen, givetvis andra timmar också ifall man släcker hälften eller vad säger ni?
Jag släckte faktiskt allt. Hade strategiskt placerat ut ljus runt om i lägenheten och fått det super mysigt.. Det jobbigaste för mig var att tv skulle vara avstängd. Och inte för att jag ville kolla på den, utan för att jag ville ha ljudet. I bakgrunden. Det blev ju knäppttyst. Tror inte ens grannarna var hemma så tyst var det. Lite obehagligt faktiskt..
Var ju någon jäkel som var här också, iof senare än eart hour, och ryckte i dörrhandtaget... Obehagligt.. Tur att man är en sådan person som alltid låser.. :)

Iaf, när jag kom hem igår så fick jag ju det här städröjar-humöret, så jag tog all ren tvätt och alla kläder i hela garderoben och la på sängen för att kunna gås igenom och för att vikas om och läggas in.. Detta var alltså innan eart hour så det var fortfarande ljust ute.. Men tiden gick och jag gjorde lite annat imellan och helt plötsligt i ljuset utav alla värmeljus och antikljus så blev jag trött... Det är väl klart när man släcker ner allting och kör mys belysning, men hela sängen var ju full med kläder. Vad skulle jag göra? Tänkte drämma ner allting i golvet, men lyckades faktiskt hålla god min och fixa ALLA kläder under den timmen. Så jäkla glad över att jag gjorde det. Att jag inte tröttna, det hade ju inte vart lika roligt idag om man säger så...

Oj, vad jag tjötar...

DAGENS UPPLÄGG:

KL: 05 Uppgång....

Massa te, te, te

KL: 9.30 Frukost
1 litet glas med youghurt
lite lchf glass
te, te, te

KL: 13 Lunch
fröknäcke med brieost
te, te, te

KL: 18 Middag
Rester från pasta, bacon, grönsaksblandningen från igår
te, te, te

Resultat:
Ingen träning då min hals gör förbannat ont.. :(
Kommer ju dock bli promenad/er på jobbet idag, så får lite iaf :)
Maten är väl ganska bra. Har lite svårt för att svälja, men måste man så måste man och mat är ju sååå gott...

Nu ska här packas inför ytterligare nästan dygn på jobbet.

Jag följer en blogg som enbart handlar på frukostar. Så om ni någon gång har panik och inte kommer på något gott att äta så ta ett kik in här: Frukostblogg

Ha en mysig söndag alla ni och giv en tanke till dem som inte har det lika gott ställt som ni.

Love//Anna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar