tisdag 6 mars 2012

Shopping och crossfit..

Idag har varit en underbar och händelserik dag....
Körde min runda som vanligt och det är ju bara så gudomligt...  Slapp på soffan en stund efter frukost, alltid gött när man kan ta det lungt på morgonen.
Började kolla runt på bloggarna som jag följer, den vanliga starten på dagen. Alltid roligt att se vad dem andra har haft för sig under gårdagen eller morgonen. Ställde mig och stekte pannkakor att ta med när jag skulle möta fina N&S (jag hoppades att dem inte visste, men la ju ut det här igår, så får väl skylla mig själv :P ) och ställa till med pannkakslunch i det fria :)
Åh det var så mysigt. Där satt vi i plantaget och åt pannkakor med fingrarna och drack kaffe och bara MÖS!!!

Sedan begav vi oss in för shopping (eller jag iaf).
Hade ju skrivit en inköpslista som jag var beredd med.
Träffade fina M som jobbar extra på Nille, samtidigt som hon pluggar! Duktigt gjort! Roligt och mysigt var det iaf!

Köpte en lila tulpanvas!
Och 2-pack tulpaner, självklart!

En super söt sockerskål med sked och i samma serie fanns även salt/peppar-ströare.

Flytljus i underbara färgen lavendel. Och lila löpare!

Behövde ju en kaffekvarn till mina nyinköpta kaffebönor och då hittade jag samtidigt en mixer,
som vi också behövde då våran börja ryka! 2 in 1, smart!
Så imorgon blir det gofika hos mig :)

Och lite till, men det kommer närmare PÅSK!!!



Hemma igen, så började jag greja och fixa, tog alla kort som ligger här över och bara må gott i solen. Satte mig och slappna av vid datorn en stund, då plötsligt sambon kom hem. Jag sa att han var tidigt och att jag inte börjat med maten än och tur var väl det för ca 10 min senare så fick jag sms från N, som sa att det var samling 17.30 utanför Alströmer! Åh jävlar... Öppnade en celcius, börja hoppa och studsa och tagga som fan.. Nästan sprang hem till dem för att hinna, eftersom det var så HIMLA bråttom enligt N att jag skulle komma.. :)



KL: 04 Uppgång och ut i rundan.

KL: 06 Frukost
2 fröknäcke med smör
1 kopp te

KL: 12.30 Lunch/PICNIC
Tunna LCHF-pannkakor
Kaffe


KL: 17.30 CROSSFIT!

KL: 19 Middag/Kvällis
Äggöra på 1 ägg, bacon, ost och kryddor

Resultat:
Börja dagen med min runda, den gör verkligen så jag mår bra. Så skönt att få vara ensam och andas frisk luft så tidigt.. Frukosten smakar bättre och dagen är helt enkelt bättre.
Maten har väl varit ganska bra iaf. Fick ju inte ätit innan crossfiten, men det var ju för att jag fick ca 30 min förvarning utav den underbara N. 15 min senare var jag påklädd och taggad som FAN!!!! på väg hem till N och hennes man för att ha sällskap med honom dit. OMG!!! Vilken träning. Yrselattacker och blodsmak, men jäklar vilken träning... Go träningsvärk jag kommer ha imorgon, jag säger bara det...


Mina fina!!!
<3

Nu tar jag min träningsvärk och går och lägger mig och kollar in stadiumkatalogen IGEN!!

Ta vara på varandra!!

Love//Anna


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar