fredag 2 mars 2012

Fredagsmys

har jag haft idag.

Eftersom jag vaknade så tidigt så la jag mig på soffan och sov en stund. Precis innan jag somna ca kl 7, när sambon gick, såg jag allt att det var väldigt ljust ute och hoppades på en fin dag. Vaknade vid 9 och det är strålande sol. Herregud, jag måste ut nu kände jag!! Så jäkla vacker! Tyvärr, glömsk som jag inte är i vanliga fall, så glömer jag ALLTID kameran när det kan bli bäst bilder, annat blir det när jag inskaffat min fina rosa kamera! Kommer alltid bära med mig den, aldrig släppa den med blicken =)
Tog en fin promenad med N&S (mycket utav dessa den senaste tiden, men dem är underbara!! Tack för att ni finns mina änglar!) förbi Nolhaga parken och in till stan. Satte oss på EspressoHouse och tog varsin latte (N är numera en lattemorsa :P ) och insåg att det var hennes sista (vardags)mamma-dag.
Köpte på mig lite kaffebönor. Söt apelsin med nougat och vanilj. Doftade ljuvligt, måste bara hitta en billig kaffekvarn också, hmm... Någon som har förslag på vart man kan hitta det?

Tog en sväng in på Ica (igen, förstår inte hur ofta man hamnar där. Men jag älskar att handla... Att få inspiration och gå och strosa och funderar :) ) och handlade lite till HELA helgen faktiskt... Räkor (kyckling till sambon) idag, zuccinigratäng imorgon (bra att ha som matlåda) och laxfileér tills söndagsmiddagen! Inte dålig det!

Medans jag väntar på att räkorna ska tina (ja, jag köper frysta, tycker dem är väldigt goda och definitivt billigare än färska och så kräsen är jag faktiskt inte. Men det ska vara dem styckfrysta med skal på) och att sambon ska komma hem, så har jag städat ur sopsorteringskärlen, plockat ur och in en diskmaskin + satt igång den, skurat ur skåpet där sorteringskärlen står, bäddat rent, sorterat lakan/handukslådan så allt får plats, suttit och facebookat en stund, solat en stund, plockat och fixat, så nu tar jag bestämt helg. Solen har precis försvunnit under hustaken och det börjat sakta mörkna och det är dags att börja tända lite ljus runt om i hemmet och få det lite myspys, för det är ju trots allt fredag, den magiska dagen!


KL: 03.16 Vad händer???
Jaja, steg upp och tog på mig sakta med säkert. (som jag sagt tidigare så, somnar jag om när jag vaknat närmare morgonen, så får jag en huvudvärk som inte ger med sig, därav att jag valde att faktiskt gå upp så tidigt) Kom ut på rundan ca 04.05

KL: 06 Frukost
1 tallrik youghurt
Te

KL: 11.30 Lunch (på vår uteplats i underbara solen)
Keldas tomatsoppa

KL: 13 Fika
1 chailatte
1 bit mörk chocklad

KL: 15 Mellis
1 kesomellanmål

KL: 19 Middag/Kvällis
Räkor doppade i chilisås (GOTT)
Pärltomater
1 celcius cola eller 1 glas vin, det är frågan det

Resultat:
Bra med träningen, imorgon ska jag försöka komma igång att springa igen. Får se hur det funkar
Bra matdag.

Imorgon är det vägning igen. Ska bli spännande. Det är iof alltid spännande, men eftersom denna veckan inte har varit någon utav dem bästa, så hoppas jag att det blir minus eller iaf +- noll (igen)...
Jobb imorgon också. Det gör absolut ingenting att jag faktiskt är inne på min 4:de jobbhelg, speciellt inte nör man har ett så underbart väder! Det är rätt skönt att få komma ut och filosofera.

Make love, Not war!

Love//Anna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar