onsdag 29 februari 2012

Onsdagen sprang...

.... förbi och det med fullfart.

Trots en jobbig morgon med kramper och värk, så slutade den faktiskt väldigt bra. Vart på lååångpromenad med fina N&S. En sväng in på stadens second hand-butik. Fyndade 2 små lampor och massa små glas. Perfekta att göra LCHF-chockladmousse i =)  Vi lunchade tillsammans innan vi begav oss ut på vår långa vandring och hann med en kopp kaffe på loppisens cafe, där vi suktade lite efter rulltårtan dem tog fram, men icke då, vi var allt starka och stod emot. Får försöka baka en senare.

Efter vinden tog vi vägen över hjortgården och stockslycke, kolla in vårat gamla hood, längta väl inte direkt tillbaka någon utav oss, förutom närheten till sjön gerdsken, men är ju lätt att ta sig dit ifall man behöver och vill.
In på Maxi, handlade lite grönsaker och keso-mellanmål. Mumsigt!
Promenad hem igen, och då började fötterna värka ordentligt. Men det är lite härligt också, då vet man ju faktiskt att man gör nånting..
Fixade middag när jag kom hem med alla grönsaker. Det är alltid mycket roligare att laga mat när man precis varit och handlat, då man har allting hemma.

Fick hem en lapp och Vårruset, någon som är sugen att springa med mig?
Blir man en grupp på 6 st så får man en picknick korg.
Och man behöver faktiskt inte springa, man kan välja att gå banan också.
5 km är den. I slottskogen i Göteborg, tisdag den 8/5 kl 19. Kom igen nu.
Vad väntar ni på? Håll er FRISKA!!!
Tänk på det iaf... Senaste anmälningsdagen är ju 20/4 så.. =)



KL: 04 Uppgång.
Hemsk start på dagen. Kramp i benet. Har inte fått dem på år, men jäklar.
Bestämde mig ändå för att försöka gå rundan, men så fort jag kom upp ur sängen fick jag en jävulusisk magvärk.
Jag fattade inte vad den kom ifrån eller vad det var.
Försökte gå lite, men kom bara runt kvarteret, så vände hem och tog en låååång, skållande varm dusch.

KL: 06 Frukost
1 kopp te (mest för att försöka lindra magvärken)

KL: 10.30 Mellis
1 grapefrukt
1 kopp te

KL: 12 Lunch
Keldas tomatsoppa och fröknäcke med smör

PROMENAD CA 6KM

KL: 15 Fika
1 kopp kaffe

PROMENAD CA 6KM

KL: 19 Middag
Flygande Jacob med blomkålsris och sallad

Resultat:
Allt åt helvete egentligen. Fick väl iof promenad då(träning) när vi gick lite över milen, så bra.
Frukosten var ju ur function, men vad ska man göra. Det enda jag ville var att bota värken, då går det inte att äta.. Skumt var det iaf..


Tisdagen blev det ingen städning på. Gick över till mitt andra jobb och tog en långpromenad med dem. Fina H som jobbade, hon är ju bara SÅÅÅÅÅÅ BÄST!!!!! :P

Var på mitt nya ställe igår också ju, och det gick super bra!
Vi fick ett sista-minuten-erbjudande från vår Partylite-konsult, så beställde lite varor nu, bilder kommer när jag fått hem dem. Men inget ifrån presentkorten ännu, dålig som jag är på att bestämma mig, så finns det för mycket snyggt!

Gjorde fröknäcke igår och la dem i en fin burk!


Senaste nummret utav denna:
damp ner i min brevlåda igår också och jag har fortfarande inte hunnit kolla i den. DÅLIGT!!!! Och jag som hade en LEDIG dag IDAG!! Får ta den till helgen då. Den som spar, han(hon) har =)

Nu ska här hoppas i sängen, tar nog faktiskt med mig tidningen in, får se hur långt jag kommer innan ögonen går i kors. Imorgon tar vi nya tag igen och hoppas att morgonen startar på ett bättre sätt.
Be carefull!

Love//Anna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar