söndag 12 februari 2012

Veckans sträcka....


... blev nästan hela vägen till Göteborg, det ni!
48,4 km slutade det på. Jag är imponerad utav mig själv faktiskt!



Fick en förfrågan om varför jag gå upp kl 4 och springer. Många anledningar:
Dels för att när jag slutade röka, så behövde jag den kalla och friska luften som bara finns på morgonen innan all trafik kommer igång.
Dels för att slippa "trängas" med andra människor.
Dels för att sambon går upp så tidigt ibland (inte så ljudlöst/jag är lättvaken).
Dels för att ha hela dagen fri, om jag te.x blir inringd på jobb.
Dels för att jag upptäckte att om jag somnar om, så blir jag alldeles tung i huvudet resten av dagen
Dels för att faktiskt ha träningen gjort, så det inte kommer andra undanflykter som gärna kommer senare på dagen.
Dels för att jag numera är så van vid det.


Uppdatering ifrån lördagens inlägg.
Precis efter att jag skrivit inlägget, hade jag fortfarande cravings efter celcius colan och insåg snabbt med internets hjälp att dem sålde dem på gymgrossiten, som finns i Borås.
Ett kort samtal senare så var vi på väg.
Jag hade 2 timmar innan jobbet började, så hann inte laga till tacogratängen till lunch.
Det blev därför Max´s LCHF-burgare.
Utan dressingen, då jag inte tycker den är god. Men med extra ost, bacon och en dippsås till.
Lagom gott, hade varit godare med min egna, men det gick fort och gick att äta i bilen.

Sen fick jag rusa till jobbet, tur att det är i grannhuset :P
Satte sambon på att laga till gratängen så han kom över med den under kvällen. Tillsammans med massa oliver =)
Fick gått en runda på jobbet, den var ca 5 km. Härligt att komma ut!
Drack en celcius cola (ÄNTLIGEN) och njöt av lördagen!! =)



Söndagen
KL: 05 Uppgång, sovmorgon (jobbet)

KL: 05.30 Frukost
Turkisk youghurt med hemmagjord musli, bär, sukrin och vanilgpulver
1 glas proviva
te, te, te

PROMENAD CA 5 KM (jobbtakt)

KL: 11.30 Lunch
Tacogratäng med oliver

KL: 15 Mellis
2 fröknäcke med brieost

PROMENAD CA 6 KM

KL: 20 Kvällis
1 stor kopp te med cocosfett

Resultat:
Inge träning dock då jag jobbat. Fick sovit till idag iaf =)
Men 2 långa promenader är inte fy skam det heller.
Maten har väl varit bra. Kanske lite lite...



Ny vecka imorgon, då tar vi nya tag.
Ha det så mysigt i kvällen!

Love//Anna

1 kommentar:

  1. Tycker alltid man blir så besviken på Max ha,burgare...snabbmat för övrigt..smakar mkt godare att göra det själv..duktig du e Anna! Gött med ett kilo minus! Här har jag nog gått upp ett eller två kilo, men jag har ju lätt för att bygga muskler så jag skyller på det:)
    Nya tag i veckan, nu e det slut med kolhydrater och socker!
    Kram vännen!

    SvaraRadera