onsdag 22 februari 2012

hard work

Jaha, så här på onsdagskvällen, sitter jag och funderar igenom hela dagens händelser.
Det är rätt givande att göra det och gå igenom vad som gick bra och vad som gick mindre bra.

Att få träna igen kändes otroligt bra. Vad man kan sakna sina vanor. Att gå upp kl 4 även om det annars har blivit kl 5, men en timme gör mycket. Oj vad fort man går ner sig i ansträngningen eller hur jag ska beskriva det. Svettades som ett jäkla monster och blev grymt törstig under passet, så kändes att man legat på latsidan inom träningen.
Vägningen får återigen bli på söndagmorgon, då jag jobbar till lördag.

Första dagen på förskolan, gick super bra. Svårt att försöka komma ihåg alla namnen, och sedan när man har någorlunda koll, då ska man gå ut och alla får HELT andra kläder på sig.. Man lär sig efter kläder eller beteende, så är det med allt. Man hittar så anknytningar som man lägger till namnen..

Jag hann att vara hemma en stund innan Fina N och jag drog till stadens second hand butik, där jag hittade 3 fina tyger, en kruka och ett 10-pack pajformar.
En sväng till Maxi tog vi också och smarta som vi är så tog vi faktiskt med våra kolsyrepatroner, som typ har stått tomma i 4-5 månader och fick äntligen bytt ut dem, bra va =)

Nu är jag äntligen hemma och slappar till det lite. Känns alltid bra att veta att man har gjort morgonträningen, för då har man rätt att få vara lite slapp resten av dagen..


KL: 04 Uppgång. Oj vad smidigt det gick.
Ut på rundan (i regnet, men så underbart) in på gymmet, körde axlar & armar idag, och fortsättning på rundan.

KL: 06 Frukost
1 smooothie
Massa vatten

KL: 11.30 Lunch
Panerad fisk med sås och grönsaker.
(valde bort potatis men kunde inte med att skrapa av fisken inför barnen, pedagogisk lunch vettni...)

KL: 14 Mellis
2 förknäcke med smör

KL: 19.30 Kvällen
4 st spröda majsbröd med smör
1 stor burk med grekiska oliver
1 kopp te

Resultat:
Gött att få träna igen. Älskade att det regna, så jäkla underbart. Kötta verkligen på gymmet. LOVELY!!!
Maten har väl inte varit riktigt så där fantastiskt som det kan vara....
Pedagogisk lunch på förskola resulterade i att jag åt panerad fisk, troligtvis i ströbröd, men det får väl gå.
Lätt mellanmål, mer för att vara redo för att åka och handla mat.
Jag vet inte riktigt vad jag tycker om majsbröden, är dem "nyttiga". Bättre än mjöl, men det är ju majs = sött, eller???


Jag har fått köpt mig glutenfripasta, ska göra ett försök med den och se ifall min mage fungerar bättre än med vanlig eller lowcarb... Skulle vara skönt att faktiskt kunna ha ett komplement, även om det bli mycket dyrare, ja ni fattar..


Imorgon blir det upp tidigt igen, tror jag kör ett bröst & rygg-pass på gymmet.  Kanske lite mage också, som ni kanske märker älskar jag att köra mage.... Men bör nog göra det på fredag så den håller i sig tills på måndag kanske...  Så blir nog det första iaf.. Sedan blir det lite slapp på soffan efter frukost, skönt att kunna ligga och glo lite på alla morgonserier alldeles ensam innan resten av staden vaknar upp. Sen antar att att N kommer att höra av sig vid 10 kanske, brukar vara ca den tiden, då blire kaffe... Ska jag baka nånting....? Såg att hon stod och tråna efter den frysta kladdkakan med chockladgrädde på Ica.... hm... Får luska på den och se om jag hinner... =)

Sen blire jobb på eftermiddagen, bad står på schemat då, som vanligt på torsdagar.


Att le åt en främmande människa skulle kunna rädda dennes liv. Tänk på det.
Ett leende kostar ingenting för dig men kan ge så otroligt mycket för en som har det svårt.

Love//Anna

1 kommentar:

  1. Herregud, jag som tyckte att jag duktigt som lyckades infinna mig på gymmet klockan 7 I morse... Bra jobbat tjejen! Men oj det var inte mkt du fick idig för en dag med så mkt träning. Jag hade dööööttt av hunger.Det här åt jag igår:

    Frulle: gröt
    Lunch: stekt kyckling, kål och ett ägg (bor i Kina så kinamat)
    Mellis: 1 äpple samt ett knäcke med phillaost och ett ägg
    Middag: en stoooor biffsallad.

    Och då var jag ändå inte riktigt mätt efter ngn måltid... 

    SvaraRadera