fredag 17 februari 2012

Fredag, oj vad veckorna går fort.
Skulle ju varit vägning imorgon bitti, men eftersom jag vaknar på jobbet så är ju den flyttad tills på söndag morgon istället.

Igår var jag på tupperware, det blev 3 st matlådor och en tårtspritzer. Så inte så farligt mycket som jag trodde. Haha!
Det serverades iaf en mycket god kasslersallad, så åt en liten skål av sådant. Gott!

Snart iväg till jobbet. Ska bli skönt att få jobba lite, dock även om det kommer att bli ganska mycket nu denna helgen, men mem det är goa pengar och skönt att komma iväg hemifrån lite.


KL: 04 Upp och ut.
Löpning på gymmet, bröst och rygg-pass, löpning på gymmet

KL: 05.30 Frukost
1 smoothie
1 stor kopp te

KL: 12 Lunch
Pannbiffar i gräddsås med kokt brocoli och brysselkål

KL: 18 Middag
Samma som ovan
1 celcius cola
chockladbitar

Resultat:
Det var så förbaskat halkigt ute imorse, det gick inte att gå utan att rycka sönder alla leder, så tog bilen till gymmet.
Började intervallspringa på bandet, tråkigt och extra jobbigt var det, så blev bara 10 min. Sen ett gött rygg och bröst pass, som gick galant. Sedan upp på bandet igen, men 5 min senare så gav jag upp.
Älskar ju den friska luften jag får när jag är ute och inne blev det bara tungt att andas av den kvava luften som blir inne på ett gym. Så la ner det.
Kommer bli en långpromenad idag också på jobbet. Skönt!
Maten är bara bra. Ska iväg och jobba, så har ju strikt koll på den.
Unnar mig en celcius och några chockladbitar, det är ju trots allt fredag. <3


RECEPT:
Zuccinigratäng
skala och skär zuccinin. (brukade skära den på längden förut, men nu gör jag "pengar" utav den)
Keso
riven ost
tomatsås (gör en egen utav krossade tomater, vitlök, lök, kryddor. som får puttra lite och få upp smaken)

Blanda keson och den rivna osten.
Lägg zuccinipengar i botten av en form, fyll på med lite utav oströran, sedan tomatsåsen och börja om.
Det blir som en lasange. Toppa med lite extra riven ost överst och sedan in i ungen tills osten smält och fått färg.
Givetvis kan man lägga i köttfärs eller vad man är sugen på. Den är riktigt god oavsett.



Jag har fått köpt mig lite tyg nu också, så ska försöka ta mig i kragen och sätta mig vid maskinen och faktiskt skapa nånting utav det. Hade det inte varit fantastiskt att kunna sy sina egna kläder. Inte så att jag vill skapa något egen klädlinje, men att man kan få fixa snygga och speciellt kläder som ingen annan har. Måste försöka få ordning på det nu. Blir väl lite mer peppande när det faktiskt ligger tyg och väntar på en också, skulle jag tro =)



Nä dags att ta på sig lite kläder kanske, svansar runt här i min underbara morgonrock och njuter nämligen. Ska laga lite mat och packa ner det som behövs för lite helgjobb.

Hoppas ni får en helt fantastisk fredag, och glöm inte att röra lite på er. Det håller er friska!
Och var rädd om er!

Love//Anna

1 kommentar:

  1. Haha om min man får bestämma, blir det kött OCH köttfärssås i:)/ Din Nina

    SvaraRadera