tisdag 21 februari 2012

Ojoj..

Ne men säg God Kväll.
Känns som om jag inte varit hemma på evigheter och har man jobbat ...
  • torsdag,
  • fredag-lördag, 
  • söndag-måndag,
  • måndag-tisdag,
  • apt på tisdagen +
  • blir inringd på ett NYTT ställe som har fullkomlig kris,
(då en vikarie stack genom dörren då hon blev konfronterad med att ha gjort GRAVA fel)

då är det ganska skönt att komma hem,
göra sig en kopp te,
ta en chockladbit
och sätta sig en stund vid datorn och koppla av.
För imorgon så blir det en ny förskola som gäller och sedan en sväng till stadens second hand butik, hoppas på att hitta lite roliga fynd.

Jag älskar att jobba, det är inte det.
Jag klagar inte, även om jag älskar att sova i min säng, men ibland är det bara så skönt att komma hem.
Att slappna av lite.
Att unna sig nånting.
Att inte göra nånting.
Men då behöver man jobba och slita, för att kunna uppskatta när det blir lite lugnare.



KL: 05 Uppgång (jobbet)

KL: 05.30 Frukost
Fröknäcke med smör
1 grapefrukt
Te

KL: 9 APT
Kaffe
Rostade solroskärnor

KL: 14 Lunch
Rester ifrån Gordon Ramsay pastan

PROMENAD CA 4 KM

KL: 20 Kvällen
Te i stora lass
Chockladbitar

Resultat:Bra mat dag, men tanke på att jag fick springa iväg på 5 min till det nya jobbet. Hann att slänga med mig en matlåda, men hade ingen aning om hur länge jag skulle vara kvar, så visste inte vad jag skulle ta med.
Träningen är ju bedrövlig när jag jobbar så mycket, men vad ska man göra.
Imorgon bär det av ut iaf, ska bli såååååå jäkla skönt!!


Fettisdagen idag. Är det någon som vet varför vi "firar" den?
Är det någon som egentligen tycker att semlor är goda?
En vetebulle med mandelmassa och grädde. Det kan ju inte bli ÄCKLIGARE!!!!!!


By the way!
Jag har märkt att Low Carb pastan, för mig iaf, inte alls var så bra som jag tyckte.
En portion går väl bra (om man måste och verkligen vill), men som i måndags när jag åt 2 portioner, det gick inte.
Min mage blev totalt värdelös! Den fungerade inte. Och för mig är det inte värt det. Jag mår dåligt.

Så alla som insisterar på att bjuda mig på middag, servera ingen mjölprodukt, eller någonting med mycket kolhydrater, det är inte för att jag går på någon dum diet, det är för att jag inte vill och för att jag inte mår bra utav det.
Svårare än så är det inte!
Sen är jag inte omöjlig, jag kan plocka/välja bort det om den möjligheten finns.

Jag tror jag har fått med allt jag ville säga idag, så nu ska jag snart krypa ner i min underbara säng, så jag hinner få ligga i den så mycket som möjligt innan det är dags att TRÄNA imorgon bitti igen!

Ha en go kväll och ta vara på varandra! <3

Love//Anna

2 kommentarer:

  1. Oj..jag som hade tänkt å bju dig på på en tre-rätters..alla rätter med nån sorts pasta eller mjöl...haha skoja bara:)
    Ses imorrn gumman, ska bli kul:)

    SvaraRadera
  2. Ingen fara min fina...bb kommer i repris dagen efter kl 19:)

    SvaraRadera