fredag 24 februari 2012

Underbara, magiska fredag!
En helt fantastisk dag har det varit. Jag har haft så mycket energi.
Tog en promenad till min gamla skola för att hälsa på mina lärare. Gjorde chockladmousse och tog med mig, det var uppskattat. Roligt att träffa dem igen. Länge sedan. Många känslor som bubbla upp när man kom innanför dörrarna igen.

Hunnit städa och greja i hemmet. Roligt att få det lite fint, iaf när det är soligt och våren spirar..
Har även varit på blomsterlandet och köpt upp alla fickpengar på fina blommor. En sväng in på Maxi hann vi också med.





KL: 04 Uppgång och ut i spåret.
Valde att gå rundan idag, då jag har lite känningar i smalbenen. Inne på gymmet blev det ett jäkla pass med ben & rumpa. Känner redan av det, så grymt var det!!!

KL: 05.30 Frukost
Vatten i stora lass
1 smoothie

KL: 9.30 Fika
1 chockladmousse
2 koppar kaffe

KL: 11.30 Lunch
Rester ifrån glutenpastaröran

KL: 19 Middag
Wrap fylld med tomatpesto, skinka, oliver, vitlöksklyftor, fetaost, riven ost (godare än det ser ut)

Resultat:
Gött träningspass, även om jag fick gå rundan. Tror jag gör det imorgon också, får se hur det känns.
Bra matdag. Äntligen fick jag till att göra wrapen och den var väldigt god. Det tog några tuggor att komma över själva pannkaks känslan, men efter det så. Sjukt mättsam, jag orkade 2/3 utav den och då var den ändå inte så stor tyckte jag.


RECEPT:
Wrap 1 person
2 ägg
1/2 dl grädde
1/2 msk fiberhusk
riven ost
salt/peppar

Vispa ihop allting. Häll ner i stekpannan, stek på båda sidorna.
Lägg upp på tallrik, låt svalna en stund. Fyll den med vad du vill.
Rulla ihop och ät.
Mycket mättsam. Smakar lite som pannkaka med fyllning..



Köpte massor med apelsiner, för dem kostade bara 10 kr/kg. Sjukt bra att pressa egen juice så här i förkylningstider


Mitt köksfönster med en rosmarinskruka och en basilikakruka. Även ett Partyliteljus med doften hallon&timjan, så en riktigt liten doftoas i det fönstret. Härligt!

Hittade små gulliga saker att ställa på soffbordet på den fina spegelbrickan!

Den fina ljushållaren , också från Partylite, hänger i våran altandörr. Så gudomligt vacker!



Nu ska jag fortsätta kolla på the break-up.
Ha en riktigt grym och mysig fredagskväll. Imorgon är det vägning, så glöm inte att komma tillbaka.

Love//Anna

1 kommentar:

  1. Mmmmmmm........ den där wrapen ska jag testa att göra nån gång /PERNILLA

    SvaraRadera