onsdag 1 februari 2012

onsdagen drar förbi

Halloj!

Vilken fantastisk dag vi haft idag igen! Känns det inte lite lättare när solen lyser istället för att det är grått och trist?
Men går inte dagarna alldeles för snabbt?! Hade gärna haft solen uppe i 3 timmar till. Det gäller verkligen att passa på.

Jag älskar alla årstider och väder, det gäller bara att klä sig rätt, men ljust när solen lyser och speglar all snö, det är så vackert!


KL: 05.30
Sovmorgon, men vad ska man göra när badet öppnar 6.30.
Packade väskan och sedan bar det iväg.
10 min promenad.
Simmade 20 rundor = 40 längder á 25 m. 40*25=  do the math!
Bastade läääänge! Skönt med lite spa-feeling.
10 min promenad hem igen

KL: 09 Frukost
5 st ost och skinkrullar med philadelphiaost.
1 grapefrukt
1/2 glas proviva (den tog ju slut)
1 stor kopp te med cocosfett.

KL: 13 Lunch
Rester ifrån tacogratängen.
1 stor kopp te med cocosfett

KL: 18.30 Middag
Keldas milda tomatsoppa. Enda gången jag köper halv/helfabrikat!!



Resultat:

Skönt med lite omväxling ifrån promenaden/löpningen. Saknade lite just svett känslan (den kom ju i bastun istället). Kände mig duktig med mina rundor, vet inte hur långt man kanske "borde" simmträna, men det kändes bra. Får väl försöka lite mera nästa gång. Jobbigaste egentligen är väl att man inte har så mycket att göra samtidigt. Ingen hög musik man försöker hänga med i. Man kollar mest runt, men det komemr man väl in i det också. Skönt var det iaf!

Seg att äta frukost så sent, men vad ska man göra. Jag vill ju helst inte äta nånting innan jag gör morgonträningen, så därför fick det bli så. Går ju inte att ändra heller. Hade varit skönt ifall badet i så fall öpnade tidigare så man var tillbaka hemma tidigare, men det tror jag inte dem är så pigga på.
Lunchen var ju god, älskar den gratängen. Någon som har hunnit laga den?
Någon som har prova Keldas soppor? Jag tycker om denna och älskar sparissoppan! Mums!



Kolla här då! I senaste nummret utav Topp Hälsa så går dem in på detta!



Jag förstår inte varför det är så många som är emot LCHF. Det är ju beviast att det fungerar. Man har gjort massor med tester och studier, så varför streta emot! Dem som inte vill testa är ju för att dem inte tror på att man faktiskt kan äta gott och bli mätt och ändå gå ner i vikt. Dem vill ju svälta sig själv och låt dem göra det!


By the way. Jag vill gärna åka på Topp Hälsas tjejmilsresa i New York! Någon som har varit med?
Får nog börja spara så jag kan åka på den nästa år!
Tänk att göra morgonlöpningen i Central Park, amazing!
Någon mer som vill ha som mål att göra det nästa år? I början av juni! Hör av er!



Nu när jag kommer ihåg det ska jag gå in och skriva av vad som behövs till ett fröknäcke. Det ser så fantastiskt gott ut och skulle vara härligt att ta ett knäcke bröd med gottit på. Jag kommer på det varje gång jag är i affären, men då är det ju försent.. så nu minsann...  Här kan ni själva kika.

Ha det fantastiskt gott nu i kvällen!

Love// Anna







2 kommentarer:

  1. Visst är det socker i proviva? Jag hade uteslutit den! Sen passar ju inte LCHF alla människor får du komma ihåg, det är väldigt individuellt :)
    Ett till tips (som du kanske inte vill ha?) är att grejen med LCHF är att man ska äta fett men inte så hiskligt stora portioner, tror det räcker med en laxbit exempelvis, eller vad tror du? Bara nyfiken på hur du tänker kring detta (och jag vill lära mig mer) :)

    SvaraRadera
  2. Jag gjorde tacogratängen igår, mmm så gott!!! Och det finns kvar till lunch nu med!! Tack för tipset!:-) Ha en bra dag!
    Jessica

    SvaraRadera