onsdag 8 februari 2012

En ledig dag...

God Kväll!

Här är onsdagen nu förbi.. Mycket har hunnits med och även fått lite slapp tid, då det var en ledig dag.

Var och simmade imorse, tillbaka igen så blev det frukost.
När klockan var tidig förmiddag så gick jag över till N&S, som bjöd på kaffe och lek.
Lång promenad tillsammans innan lunch intogs på café Sallys där vi mötte F.
En stund på stan innan det var dags för hemgång.
Väl hemma så blev det vin och chokladbollsrullning!! Och sedan matlagning..
Toppen dag!

KL: 06 Sovmorgon.
Upp och cykla till badhuset. Simma 1000 m. 40*25=1000

KL: 08 Frukost
Smothie (så jäkla, jäkla god)
Ett fröknäcke med ost och skinka
1 stor kopp te med cocosfett

PROMENAD CA 5 KM (med fina Nina&Siri:) )

KL: 14.30 Lunch
Cesarsallad utan krutonger (så klart)
1 kopp kaffe med cocosfett
2 rutor 70% hallonchoklad

KL: 19 Middag
Timjansbiffar med blomkålsmos och gräddsås.
Sallad på roculoa, isbergssallad, gurka, kösbärstomater och solrosfrön






Resultat:
Mycket bra dag!
Stolt över att jag faktiskt tog med mig chocklad hemifrån eftersom jag visste att det skulle komma ett litet sug på nånting sött efter maten och sitter man då på kaffe och stirrar på en halloncheesecake, då är det förbannat svårt att låta bli.

RECEPT:

Smothie
Frysta bär (jag hade blåbär, lingon, hallon)
1 dl proteinpulver med jordgubbssmak
3 msk turkisk youghurt
2-3 dl mjölk
1/2 tsk vaniljpulver
MIXA SLÄT OCH DRICK!

Blomkålsmos
Koka blomkålen och häll av vattnet
Tillsätt massa med smör och kryddor
Mixa/mosa ihop

Chockladbollar
0,75 dl skalade sesamfrön
1 dl kokos
0,25 dl fibrex
100 g smör
0,75 dl sukrin
1 msk kakao
några skvättar kaffe (jag tog 1 dl)
kokos att rulla bollarna i
Rör ihop smör och sukrin. Blanda alla torra ingredienser och vänd ner
Häll i kaffet och rör ner till en deg. Låt den vila i kylen ca 1 timme
Rulla och doppa i kokos


Ett utav dem vinerna jag köpte igår. Gott var det, fast det var nog godare i tankens kraft.
Här ser ni även LCHF-chokladbollarna.
Dem blev väldigt goda! Jag hade i mera kaffe, just för smakens skull.
Det blev typ 4 gånger så mycket än det som finns på bilden. Men jag la dem i en låda i frysen, så kan man ta upp några stycken när man är sugen eller får oväntat besök. Och Nina, jag höll dem små hela tiden :P
Och självklart smakar dem inte som vanliga gör. Det går inte att komma ifrån..

Ha en toppen kväll!

Love// Anna







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar