torsdag 2 februari 2012

att skaffa sig en hobby

Torsdag!

Torsdag idag ja, snart vägning. Ska bli spännande att se resultatet..


Någon som har förslag på vad jag kan skaffa mig för hobby? Måste ha nånting att göra på mina ofrivilligt lediga dagar.
Fick förslag på att börja sticka. Kan det vara något? Kan någon i så fall lära mig? Fler förslag mottages tacksamt.


Nu när jag skriver detta så har vi -12,5 grader utanför!! Det är väldigt mycket, men oj så härligt!
Vi har verkligen ett helt underbart väder nu och jag älskar det. Och dagarna är ju såå fina.
Hellre kallt och fint än varmt och regnit...



KL:06 Ofrivillig sovmorgon.
Väckarklockans volym hade blivit nedskruvad, så den hördes knappt när den skulle ha ringt.
Många tankar for genom huvudet om jag skulle begett mig ut på springning eller inte, men jag avstod eftersom alla skulle varit påväg till jobb och jag vill ju inte möta någon när jag är ute.

KL: 07. Frukost
5 st ost och skinkrullader med philadelphiaost
1 grapefrukt
1 glas proviva
1 stor kopp te med cocosfett

(ja, jag vet MYCKET väl att proviva innehåller både FRUKT och lite SOCKER, men den är väldigt bra för min mage och det är därför jag dricker den. )

KL: 10 Mellis
Gjorde chockladmousse!

KL: 11.30 Lunch
Rester av tacogratängen
En chockladmousse!

KL: 13.30 Mellis
En chockladmousse!


KL: 14.45- 15.30 TRÄNING?
Badat med jobbet!
Lite "tyngdlyftning"- tur att saker (människor) är lättare i vatten
(vet dock inte om man borde räkna det som träning).
Tränat balans iaf.


KL: 18 Middag


Hemmagjord hamburgare! SÅÅÅ  JÄKLA GÖTT!
100 g nötfärs med lite BBQ oil, äggula och massa kryddor.
Ostskivor
Senap
Tomat
Paprika
Gurka
Bacon
Isbergssallad (går bra med vitkål också)
BBQ smoked sauce
Tillbehör: Oliver, lite paprika igen och inlagda soltorkade tomater



Resultat:
Ja....
Ingen träning, så får ta det som en vilodag. Kanske kan vara skönt då jag redan tränat 4 dagar i rad.
Frukost okey, mellanmålet bestående utav chockladmousse, inte så bra.!
Jag var uttråkad och därför åt jag så många. Det får jag sota för imorgon när jag tränar igen.
Middagen var ju helt underbar! Älskar dem hemmagjorde hamburgarna!



RECEPT CHOCKLADMOUSSE:
100 g (minst) 70 % choklad. Jag tog en blockchocklad plus 20 g apelsinchocklad
2 äggulor
3 dl vispgrädde.

Smält chockladen.
Vispa grädden.
Rör ner äggula och chocklad i grädden.
Fördela i 6 små glas.

GOTTIT!!



Ang. portionsstorlek.
Att jag tar 2 laxbitar, är för att jag behöver det. Man ska äta så mycket så man blir mätt men inte så att man mår illa eller känner att man ätit för mycket. Och åt jag då 2 bitar lax innan, plus ris, grönsaker och sås innan jag började på LCHF, så självklart äter jag 2 bitar nu också. För att jag behöver det och för att det är gott!
Ät tills du blir mätt och håller dig mätt i minst 4 timmar!



Nu ska jag krypa ner i soffan och snart blir det väl läggdags också.

Ha det fint!!
Love// Anna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar