tisdag 31 januari 2012

Myspys!

God kväll alla där ute!

Här sitter jag med ljus tända runt om mig. Hade glömt en fönster öppet under städningen och nu hade det blivit både mörk och kallt.
Vilken härlig dag vi haft idag. Det började med -10 imorse och under dagen blev det till och med plus 3 grader och strålande sol som faktiskt värmde =)

Jag läste en blogg härom dagen där personen varje vecka skriver upp hur lång hon faktiskt gått under sin träning den veckan och tyckte att det var en väldigt bra ide. Då får man ytterligare ett litet mål, att alltid nå över den gränsen.
Min vecka kommer starta på söndagar eftersom jag alltid väger mig på lördagsmorgonen och utvärderar efter det.
Ska bli spännande att se.



Har passat på att städa idag och vädrat då. Och sedan lagade en helt underbar tacogratäng!


Den ser lite ut som barnmat och speciellt när man slevar upp den, men den är ljuvligt god.
RECEPT!
Ca 200 g philadelphiaost och lika mycket creme freisch (jag tog turkisk youghurt, det jag hade hemma)
köttfärs uppstekt med lök och tacokrydda (utan glutamat)
överst strödde jag 3 sorters paprika hackad i mindre bitar och sedan massa ost.
den är färdig när osten smält och fått färg. Mums!
Till detta tog jag en stor kopp med vaniljte med cocosfett i. Bra för läpparna också som får sig en liten smörjning

Dagens träning:

KL: 04! Upp och hoppa! Inte ens -10 grader kunde stoppa mig. Lite små kallt i början med när svettningarna väl kommer igång, då jäklar är man glad att man fortsatte. Sprang något snabbare idag då jag var runt på 45 min istället för 50. Kände mig super duktig.
300 situps på det och sedan en kall och skön dusch! (omöjligt för mig att duscha varmt när benen är illröda och kalla, då gör det bara ont)

KL: 06 Frukost
2 kokta ägg
1 grapefrukt
1 glas proviva
1 stor kopp te.

KL: 13 Lunch
Tacogratäng!!!!

KL: 18 Middag
Tacogratäng igen. Men den är ju såååå god!

Resultat:
Kände mig väldig duktig då jag upptäckte under morgonrundan att jag låg lite tidigare än vanligt på första klockan (passerar 2 st under rundan nämligen) och då blev jag ju taggad till att hålla exakt samma tempo hela tiden.
När jag kom till andra klockan låg jag hela 10 min före utsatt tid. Sen fick jag lite känningar i ena benet och fick sakta ner lite, men sluttiden blev ändå hela  5 min bättre än annars.
Nu måste jag ju försöka hålla detta!

Maten har varit bra. Tyckte väl egentligen att det var lite lite till frukost, men jag höll mig fram till lunch ändå. Kände väl lite knorr vid 12-tiden, men klarade mig ifrån att falla för suget. Som egentligen inte ens existerar längre, vilket är otroligt skönt!



Det bästa jag någonsin gjort är att ha börjat på LCHF. Visst kan man väl sakna en krämig potatisgratäng ibland, men då kan man väl unna sig det. Men att bli av med sockerberoendet som faktiskt är en drog, är otroligt skönt. Man kan se folk ibland som springer runt och letar febrilt efter nånting sött att stoppa i sig. Eller egentligen vad som helst. Öppnar alla skåp som finns bara för att hitta något sådant. Fruktansvärt! Och det stoppar man i sig själv och BARNEN varje fredag OCH lördag, för att det är mysigt! Bedrövligt!



Imorgon skippar jag faktiskt promenaden och tar mig en simtur med pensionärerna istället. Fick ett simkort idag utan chefen, det är egentligen till alla vikarier på mitt jobb, men det finns ingen annan än jag, så det MITT!!!


Nu blir det ännu mera mypys!

Pssst...
Såg förresten för er som är sugna, att LCHF-husmanskost finns på Bokia för bara 99 kr
och Katrin´s bok (som är min bibel) finns på Adlibris.com med 20% rabatt, så nu för 119 kr!!
Men bara fram till den 10 februari, så skynda, skynda!



Love// Anna







5 kommentarer:

  1. Nina- Siris morsa31 januari 2012 kl. 18:40

    hej gumman! Kul att du börjat blogga:) Ska bli kul att läsa om din vardag. Jag mailar inbox med mitt lösen till min blogg, så får du läsa min också:)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nemen se där ja. Hejhej! Hade ingen aning om att du bloggade också. Vart finner jag dig? Ska väl inte behöva lösen för att läsa den? Eller är den låst på nått sätt? Roligt att veta att jag har 2 följare nu iaf =) Sköt om dig. kramar

      Radera
  2. Hej Anna!! Det är jag, Jessica från Barnens Hus, den blonda.;-) Jag kommer helt klart följa din blogg med alla bra LCHF inlägg! Jag har själv hållt på i precis 4 veckor nu o det är otroligt roligt!! Att få bli av med sitt sockerberoende är en vinst, plus att man blir av med några kilo är ju dessutom kalas!!!!
    Kör hårt!!:-)
    Kram Jessica

    SvaraRadera
    Svar
    1. HEJ =) Åh vad roligt att du hittat hit!! Vad härligt att du också följer LCHF, det är ju bara så grymt. God mat OCH viktnedgång!!! Kan ju inte bli bättre! Ha e fantastisk dag, nu ska här simmas =) kramar

      Radera
  3. Heja Anna !! Kommer att följa här. Må-så-gott-kram !! Kaarina

    SvaraRadera