lördag 12 maj 2012

Tankar en lördag

ja några har man väl haft... eller tusen kanske mera....

Göteborgsvarvet idag.. 21 km..... gött sugen att springa faktiskt.... men att bara få vara där och känna stämningen, musiken, hejja på alla som orkar och vara en del utav denna underbara stund, vem ville inte vara där liksom... Men jag jobbade... Måste börja kolla upp sådana här saker tidigare... Ska skriva det på min kom-ihåg-lista: Delta i göteborgsvarvet 2013 :)

Många funderingar har det varit idag. När man t.ex. är ute och går på jobbet, då går båda i sin egna lilla värld och tankarna bara flyger runt... Många olika och jag kommer att lägga ut dem här tids nog, men just nu kommer jag inte riktigt ihåg vad jag i min hjärna har bestämt och har för åsikter så blir lite för rörigt...

Många har åsikter om huruvida jag ska flytta eller inte och jag blir faktiskt bara trött på att höra det. Jag har levt mitt liv så många år i den här staden och precis lämnat ett väldigt långt förhållande, det är dags att göra nånting nytt, därav kom iden på att flytta ifrån staden. Sen om jag kommer in på skolan så skiljer det sig inte speciellt mycket i reskostnad var ifrån jag åker, men det blir smidigare att pendla därifrån jag tänkt. Och om det visar sig att efter ett år att jag vill flytta till staden jag pluggar i så får jag väl göra det. Hur många har inte flyttat under sin studietid, varför skulle inte jag kunna det??

Sen blir jag så förbannat trött på dem som tror att allas liv cirkulerar kring deras. Lär er för fan att låta andra vara. Det här är min blogg och vi har nånting som heter yttrandefrihet och jag skriver vad fan jag vill. Bara så ni vet! Tål du det inte, så läs inte!

Idaf har varit en kanon dag iaf. Jobbat natten till idag och hela förmiddagen, kom hem strax efter lunch eller vad man ska säga... Tog en låååång dusch, smörjde in hela kroppen med Doves beauty body lotion, summer glow. Doftar ju helt ljuvligt! Tog på mig ett nattlinne och raggsockor och har alltså gått runt så sedan kl 15 idag, härligt :) Det gäller att ta vara på tiden och nu är jag ledig ett dygn, varför ska jag då inte kunna gå runt och riktigt mysa i mitt hem. Tända ljus och matlagning.
Idag blev det laxburgare med rökröra och en sallad på tomat/rödlök. Så jäkla lyxig mat en lördag som denna. Ljuvligt!

Imorgon är det vägning igen... Spännande...:)¨
och ja, jag ska ut och springa imorgon. Vem kan motså efter att ha sett på varvet.. Tyvärr blev det sån kort period för jävla SVT 1 valde att sända en handbollsmatch istället för att visa detta grymma lopp som så många som 63.000 människor sprang. det är ju bara helt otroligt :) fan ta svt som inte hade mera sändningstid på detta!!

Det blev lite tankar iaf, en lördag som denna. Och mer lär det nog blir. Kommer jag ihåg dem imorgon så får ni reda på dem då.
Ha nu en riktigt fin lödagskväll oavsett om du sitter med familjen, är ute och festar, eller som jag, sitter själv och bara njuter utav att vara hemma och att ha det lite tyst. :)

Love//Anna




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar