måndag 7 maj 2012

Måndag

och jag är ledig. Känns gött!

Det är några dagar sedan jag skrev, närmare bestämt i fredags vilket resulterar i 2 dagar utan inlägg. Och jag ska försöka skriva nånting om dem.

Jag jobbade ju vakennatt i fredags, kom hem på lördag morgon (inte en tanke på att ställa mig på vågen) och kröp ner i sängen. Härligt! Vaknade igen vid 12, lagade lite mat och slappa i soffan tills det blev dags att gå till det andra jobbet. Jobbade dygnet där och kom hem kl 14 på söndag eftermiddag. Var inställd på gårdsstäd men det blev tydligen ingenting. Så passade på att åka och handla. Det var ju så fint väder och skönare att ha allting gjort innan man hoppar in i duschen och tar på sig slapparkläderna. Väl på Maxi så ringer brorsan (egentligen hans fruga) och säger att dem är på väg och undrar om jag vill äta med dem. Givetvis, bara jag hinner handla klart och duschat innan säger jag :)

 Ca 2 timmar senare kommer dem och hämtar mig. Vi åker till Venezia och äter. Mycket gott, tack ska ni ha :)
Sedan en sväng till kyrkogården, sätta födelsedagsblommor :)
Sedan hem. Dem undrar vad jag ska göra på kvällen och frågar om jag inte ska följa med dem till gbg för att sova hos dem eftersom jag ändå ska på lägenhetsvisning dagen efter. Så sagt och gjort. Först hem till mig en snabbis för att slänga ihop lite pinaler och sedan bar vi av!
Vi köpte lite gottit att ha under kvällen, men det gick inte åt så mycket, som tur va :)

Imorse vaknade jag 4.45 utav mig själv. Jag var beredd på att dem skulle komma utstormandes kl 6 och väcka mig, men jag var allt redan vaken. Så låg och kolla lite på tv, funderade lite m.m..
Sedan bar det iaf av mot centralstationen för att möta L och vidare ut mot kallebäck. Det var en fin lägenhet, väldigt omodern men välomhändertagen. Inte riktigt som jag föreställde mig. Lite missuppfattningar med ritningen. Och egentligen för dyrt om jag börjar plugga. Jag ska funderar lite mera men tror egentligen att jag redan har bestämt mig...

Iaf, kom hem vid 14 idag. Underbart att få vara hemma. Hela kylen full med mat, rent och snyggt, så tacksam för att jag städade innan jag gick till jobbet och att jag handlat innan jag åkte hemifrån. Så skönt att slippa det när man kommer hem och är lite trött och slö....
Lagade mat. Idag (och två dagar framåt med tanke på matlådorna) blev det flygande Jakob med blomkålsris. Gott gott!!

Skulle egentligen bakat med S&C idag nu på eftermiddagen, men jag tror inte att dem kommer. Och känner faktiskt för att bara ligga på soffan och lata mig resten utav kvällen, så vi får väl se om dem hör av sig annars får vi göra det en annan dag.

Eftersom det inte blivit någon vägning nu i helgen så gör jag det imorgon bitti. Det blev en låång vecka denna vägningen och det blir en kort inför nästa. Får se vilket som är bäst.

Igår var det The Zone i lisebergshallen. Tyvärr tog biljetterna slut ganska fort annars hade jag självklart gått. Satt hela dagen och kvällen och längtade dit. Jag längtar tills jag får se Hanns Sillén i buren igen. Jävlar alltså!! Nu är jag grymt taggad inför mig träning igen. Blir alltid det efter The Zone. Förstår inte varför, men jaja.. Iofs så var jag det innnan också, men nu,  mmmmm....

Imorgon är det dags för jobb igen. Jag får mycket tankar under mina jobbpass som jag alltid tänker att jag ska skriva av mig här, men sen så kommer nånting imellan och jag glömmer lite av känslan jag fick när jag kände så och allting mattas ner... Ska försöka komma ihåg att skriva nästa gång. Jag vet att det iaf handlar om hur allmänheten, dem som inte är vana vid att alla människor inte är lika, beter sig runt dem. Fruktansvärt!! Och då är det vuxna människor vi pratar om, inte barn.

Nu ska jag slänga mig på soffan med en kopp te, invänta reprisen ifrån Big Brother, ja jag vet att Jennifer åkte ut, för den sista halvtimmen fick jag se, men det var några igår som inte ville se detta program, så jag vill bara se innan utslagningen, typ när Gry går på Marcelo och dyl. Mohahaa..... Var rädda om er själva och varandra och ha en fin måndagskväll.

Love//Anna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar