fredag 13 april 2012

Oh happy day...

it is. Thank god is friday som det brukar heta... Just för mig spelar inte fredagens betydelse så stor roll eftersom jag jobbar obekväm arbetstid, kan tänka mig att friday kommer vara underbart när jag börjar plugga... *hoppas*

Idag är iaf är det fredag. Den 13:e. Någon som har otur? Detta skulle jag nog mera kalla en lyckodag. Kanske ska skrapa min lott som legat här en vecka nu.. Tänkte som reklamen att jag ville vara miljonär lite längre...

Idag kom jag hem imorse efter vaken natt på jobbet. Det var så lungt så fick upp och hoppa mig imellanåt, när man kände tröttheten och frusenheten krypa på. Sov inte speciellt länge. Somna kanske 8.30 och vakna 11.30 men känner mig faktiskt fantastisk! :)

Slappat i soffan lite. Njutit utav solen.
Vart på apoteket, köpt flux tandkräm och tazink (zink tabletter :P )
Unnade mig en chailiatte också, och 2 matlådepåsar. Ni vet, dagens-kan innehålla spår utav rester (bauhause) eller hemtex egna, hemlagat- och kryddat med kärlek :)
Sen iväg till stora Maxi. Köpte 2 pack 20 minirosor för 50 kr, så passa på alla som inte gjort dem. Underbart fina var dem :)
Vindruvor ska jag unna mig ikväll, tillsammans med blomkål, brocoli, gurka, paprika och dippsås. Lite nya tesorter också, det går ju åt :) Hittade en fantastisk bok på rean som heter; litet utrymme, mycket plats. amazing som danny sjunger. grum bra bok om hur man utnyttjar det mesta utrymmet, smart. Så nu läses det och begrundas och planeras inför det nya boende...:)
Köpte en present till en vän också, men kan ju inte skriva det här, då ser ju han det. Det kommer en överraskning på posten :)

Sedan mötte jag en kvinna som jag vann filmer utav på Tradera.se. Hon tyckte som jag att det var onödigt att frakta dem när båda ändå bor i samma stad.
Så ikväll är det filmkväll :)
Så snart som möjligt sätter jag på DAGBOKEN!!! (orginal)THE NOTEBOOK!
Mer fantastisk film får man leta efter. Alla som inte sett den, gör det. Så jäkla bra!

Och till den blir det middag och sedan lite plock och mys
Efter filmen eller rättare sagt 21.30 kommer ju  New Girl. Verkar vara ganska bra på reklamen... "doing sexy things with the pillow...." nanan..

DAGENS UPPLÄGG:

KL: 08 gick och la mig

KL: 12 uppgång ca

Kl: 13 Frukost
lite finn crisp
n crisp
te

KL: 17 Middag
Stekt fläsk
löksås
stekt zuccini

KL: 19- Kvällis
Blomkål
Brocoli
Morötter
Paprika
gurka
Turkisk youghurt + dipp

Resultat:
Oerhört bra mat dag måste jag säga. Länge sedan, eller? Jaja...


Mina celcius är slut. Någon som är väldigt snäll och kommer med ett flak? Hälften cola, hälften citron/lime, kanske någon orange  ;)

Jaja, dags att börja laga mat och bänka mig framför the nootebook.
Hoppas alla har en grym fredag. var rädda om er och varandra.

Love//Anna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar