söndag 22 april 2012

Regnig söndag

och det känns förjäkla gött!

I förmiddags tog jag min ryggsäck, korg och cykel, fick slängt all återvinning och cyklade ända bort till Maxi för den nya traditionen, veckohandling på söndagar. Underbart! Så lite folk och så mycket inspiration.
Lite svårt bara att räkna maten för en person, så det blev lite i överkant, men det kommer jag nog snabbt in i. Men nu har jag en hel grym och fantastisk matsedel planerad för denna veckan. Känns gött :)

Jag förstår inte vad det är med mig. Jag har varit ledig hela helgen och hur mycket har jag gjort hemma?? INGENTING!!!
Fattar inte varför det ska vara så svårt... Men men, ledig nu iaf fram tills på torsdag också, då det inte blev något Apt, så har ju tiden, får se hur jag använder den bara :)

Trött blir jag på en sak. Varför man inte kan få njuta utav lite ledighet när man är vikarie? 2 min i 10 imorse ringde det. från jobbet. jag missade det, men skrev ett sms och undrade om det var så brådskande eller om det kanske inte kunde vänta, men fick inget svar. ringde iaf senare, då handlar det om en tid om en vecka. det var samma sak i fredags, hade ett 2 missade samtal och fick ett sms där det stod, snälla ring mig, då tror jag att det är något allvarligt, kanske att personen mår dåligt och måste gå hem, då handlar det om en tid om EN MÅNAD!!! Det var väl tur att det var fina H som sökte mig i fredags, men ändå...

Igår kväll var jag hembjuden till underbara N och hennes K och deras S (brukar förkortas N&S) på film och mys. Det blev stjärnor och skruvar och lite godis, men fy vad dåligt jag mådde efteråt... Usch!! Kanske därför det var så härligt att få köpa hem riktig mat. Vi kollade iaf på The Notebook! Så underbar!  Tack fina ni för en mysig kväll :) Och imorgon är det på´t igen :)

Skulle ha gjort fröknäcke i helgen egentligen, men det har jag ju inte hunnit, vad fan har jag gjort.. ? :S
Jaja, det blir nog bra. Får fixa imorgon. Måndag, då brukar allt bli som vanligt igen!

Snart är det dags för Big Brother och utröstning... Vem tror ni åker??? Amandus eller Hulda?? Svårt.. :S

Kollade på Sex ant the city- the movie. Fan, fattar inte att jag ALLTID gråter när han inte dyker upp. Man riktigt känner smärtan i det andetaget... Men sen asgarvet när skiten kommer. HAHAHAHA!!!!!

Gjorde sönder ett utav mina lyckoarmband när jag skulle lyfta upp kalkonen ur frysen. Jätte tråkigt, ska kolla om man kanske kan fixa det eller få tag på ett nytt, men tror dem köptes i Thailand, då blir det svårt. Ja, kalkonen hade jag med hem till N&S&K :P igår kväll. Tänkte dem kunde ha en familjemiddag :)

Det var väl det tror jag. Hoppas ni haft en bra helg oavsett vad ni gjort. Var rädda om er och varandra!

Love//Anna

1 kommentar:

  1. Nina- Siris morsa22 april 2012 kl. 19:39

    hörrö du du, tack för kalkonen men du ska allt va med å tillaga den och äta den...vi har ingen jävla aning om hur man gör:P

    SvaraRadera