tisdag 24 april 2012

I´m BACK!!!

Tisdag idag och det är härligt!

Solen har ju varit helt fantastisk idag, vilken energi :)

Hade planerat igår kväll att jag skulle ta mig ut på en morgonrunda imorse, men när jag vaknade och insåg att det var frost ute så valde jag att stanna inne. Började med frukosten och såg grannen gå ut till sin bil. Då jäklar kom känslan över mig. Den underbara känslan när det är kallt och och lite rått ute och man bara springer och det känns fantastiskt. Så då ångrade jag mig. :(
Jaja, åt frukosten och började småpilla här hemma. Haft energi på det idag och igår. När klockan blev 11 tog jag min cykel ner till stan för att se om mina skor var dödsdömda eller ifall det fanns något hopp. Det fanns en tid när jag kanske inte var super försiktigt med mina skor, så är det inte längre iaf. Så 3 par skor och ett linne vars dragkedja är sönder lämnades in. Vi pratade lite, han tyckte lite illa om mig som behandlat mina skor så illa, då speciellt 2 par. Ett par stövlar och ett par högklackade converse. Vinter"stövlarna" var dragkedjan sönder på den ena, så det var ju inte så mycket att gnälla om.
Iaf, här kommer budgeten:
  • Stövlar: Nypris 1200 kr- lagning 300 kr (ny klack, ny sula, putsning)

  • Högklackade converse: Nypris: 700 kr-  lagning 300 kr (omklckning, nita fast klack, ny sula)

  • Vinter"stövlar": Nypris 500 kr - lagning 400 kr (ny dragkedja. på båda då den färgen inte fanns)

  • Linne: Nypris 300 kr - lagning 150 kr (skulle vart 200, men då sa jag att det inte var värt det, men oj vilka fina tuttar jag får i det linnen så det är nog värt det iaf och fick ju 50 kr rabatt när han såg mina ledsna ögon ;) )
Så totalt: 1150 kr.
Är det värt det kan man fråga då... Hur mycket har jag lagt ut... 2700 kr. Men jag tycker det är värt det. Jag trivs ju i dem så varför inte. :)

Iaf så åkte jag hem efteråt och åt lunch (rester ifrån gårdagen) vilade lite på maten, kollade film och när klockan började närma sig 15 så tänkte jag. Jag måste ner till stan igen för att lämna in den andra vinter"stöveln" så jag tar på mig träningskläder och så går/springer jag runt Nolhaga. Sagt och gjort. Hade gött tempo ner till stan. Och sedan begav jag mig mot Nolhaga. Jag tog faktiskt varvet runt reningsverket också och jag joggade nästan hela varvet!! JAG ÄR SÅ JÄKLA GRYM!!!!! Trots att jag inte tränat på en månad? eller mer..? Så kom jag tillbaka bättre än någonsin.. Visste jag var ju helt slut och svettades som ett bacon i stekpannan, men jag sprang!!! Långt!! Jag är så lyckligt!!!
När jag kom tillbaka på gjorde jag 120 situps och sedan hoppade jag in i en iskall dusch. UNDERBART!!!

DAGENS UPPLÄGG:

KL:05 Uppgång

KL: 06 Frukost
Äggröra med grädde, bacon och parmesan :)
Vitaminer
Te

KL: 12 Lunch (rester ifrån gårdagen)
Mandelpanerad rödspätta med blomkålsmos och tomat/rödlökssallad

KL: 15 TRÄNING
Sprang, sprang och sprang
3*20*2 situps (=120 st)

KL: 17.30 Middag
Keldas milda tomatsoppa


Resultat:
Så jäkla bra matdag och så jäkla bra med min runda. Härligt! I´m back!!! :)

Nu ska här fortsätta pillas och ikväll blir det Desperate Housewifes! :)

Ha en fantastisk kväll och var rädda om er och varandra!

Love//Anna

1 kommentar: