söndag 29 januari 2012

Då var det dags!

Nu börjar jag blogga!
Om vad då rå?
Lchf mestadels. Min viktnedgång som är ett faktum.

Var hemma hos en vännina igår och "föreläste" om lchf och blev ännu mer super taggad för att träna lite mera och sätta upp tydligare mål.

Vi får väl se hur det går med bloggningen. Ha tålamod med mig!


Söndag:

KL: 06:
Vakna, på med träningskläder och ut på min runda!
Nya tag då jag inte knappt rört på mig på 2 veckor och det gick OTROLIGT bra! Skönt att få svettas igen
Ca 50 min på ca 6 km, gick pw i verserna och joggade i refrängerna.
Stannade vid sista bänken innan huset och gjorde 10 dipps, 10 armhävningar och 10 sneda magmusklerträning
Hemma gjorde jag 150 situps

KL: 08: Frukost
6 st skink och ostrullar med philadelphiaost (min absolut nya favorit, så jäkla gott)
1 glas proviva (viktiga saker även om man går på diet)
1 grapefrukt (det visade sig att grapen är den frukt som innehåller minst kolhydrater och den är ju såå god)
1 stor kopp te

KL: 12: Mellis/fika
1 chokladmousse

KL: 15: Lunch
4 st vego korvar grillade UTOMHUS med senap! Så ljuvligt det är att grilla på vintern

KL: 20:  Middag
Inte sugen på nånting just nu, så det blir nog bara något litet. Får se.



Dricker massa te under dagarna också, men svårt att hålla koll på dem. Det viktiga är maten eller om man tar något annat än vatten, te eller kaffe att dricka.


Resultat:
Bra dag, dock gick jag upp lite sent, så det hade kommit upp en del folk. Tycker det är jobbigt att möta någon när man är illröd i ansiktet och man har halvt andnöd för man har så dålig kondis. Bra mat dag, dock sen middag oavsett vad det blir så tycker jag inte om att äta efter kl 19.

Skön att så svettas igen. Härlig känsla när man kommer hem och det liksom glöder inombords och man bara längtar efter duschen och vatten. Nya tag imorgon igen och det ska bli så härligt!

Ha en grym kväll och på återhörande!

Kramar Anna

2 kommentarer:

  1. Hahahah det är just det här tydliga jag gillar med dig! Här får jag reda på vad LCHF är för mat och hur ofta man skall äta, Grymmmmt:)

    kram CC

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack fina du! Glad ifall jag kan hjälpa till! kramar

      Radera