måndag 30 januari 2012

Underbara måndag!


Måndag och solen har verkligen varit helt underbart idag och då gäller det att passa på att vara ute och njuta.

Ring 3 olika chefer idag, tyvärr ville ingen utav dem prata med mig så fick bli att lämna medelande på svararen.
Tackade nej till ett kort vik på en förskola, det var bara på 75% så valde att ha minst 50% inom handikappsomsorgen, då får man ju kväll, natt och helg-ob.
Jobbigt bara att tacka nej bara, har aldrig gjort det innan, så det var lite segt.
Men vad ska man göra, det är ännu jobbigare när arbetsgivarna nästan slåss om en för att dem vill ha mig..
Så borde nog ta det lite positivt! =)



KL: 04
Upp och hoppa, på med träningskläderna och ut på promenad varvat med joggning.
50 min och totalt genomsvett.

KL: 06 Frukost
Äggröra med 2 ägg, grädde, ost och ett paket bacon.
1 grapefrukt
1 glas proviva
1 stor kopp te.


Såååå gott!


Långpromenad i fina hjortgården till lunch. Lite snöigt och isigt vilket gjorde det till ett riktigt träningspass med sina backar och ojämn mark. Genomsvett blev jag iaf på dess 4,3 km långa bana. Nästa gång blir det längre =)

KL: 14 Lunch
2 laxfiléer med kokt brocoli. Turkisk youghurtsås med lite sweat chili i. Gottit!





KL: 18 Middag
5 st ost och skinkrullar med philadelphiaost i.
En liten skål med oliver (både gott och bra fetter), gurkstavar och en skål med inlagda soltorkade tomater




Resultat:
Morgonträningen är ju underbar, dock glömde jag mina situps idag. Förstår inte riktigt vad som hände, men dem föll helt ut ur huvudet. Det är något magiskt med att vara ute så tidigt. Inga människor och knappt någon trafik. Luften är bättre och när alla sedan går upp och fortfarande är trötta, då är jag pigg och på alerten. Härlig start på dagen!

Härligt med en långpromenad på lunchen också. Solen stod som högst och jag bara njöt. Trodde inte att det skulle vara så jobbigt utan att det bara skulle bli en skön vanlig promenad, men som sagt det blev lite jobbigt med alla backar och då börja svetten rinna. Men vad fan, det är la bara att duscha igen, det är ju bara gött!

Maten har varit bra. Druckit några koppar te under dagen också.



Nu blir det lite städ här hemma innan jag slänger mig en stund på soffan. Imorgon vankas det nog städ hela dagen! Hoppas solen kommer då också så man kan vädra ut allt damm som yr och kanske välkomna våren. Ska iaf byta gardiner nu. Imorgon blir det plommonfärgade!

Ha en go kväll och lämna gärna en liten hint om att du varit här.

Kram Anna

2 kommentarer:

  1. Vad duktig du är. Heja dig. Jag håller tummarna för att du skall uppnå dina mål.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh tack så mycket! Jag försöker iaf, och det gör det lättare att det finns andra som tror på mig. Tack och ha en fantastisk kväll!

      Radera